Adventspyntat

Adventsljusstake i köket

Adventsljusstake i gillestugan

Hyacint i hallen

Cultljusstaken i julskrud

Nu ska vi baka pepparkakor. Vi hade tänkt oss en tur till badhuset under eftermiddagen men eftersom de går ut och varnar för orkan så valde vi att hålla oss hemma istället.

Kram och KÄRLEK!

9 tankar på “Adventspyntat

  1. Här håller vi oss också hemma. Blåser verkligen något helt galet mycket:-(
    Hoppas att ni har en mysig eftermiddag & får en mysig kväll!

    Kram Kram

  2. Klokt att ni höll er hemma, ni ska absolut inte ge er ut i onödan i det busväder som verkar härja! Fint har ni gjort och mysigt med pepparkaksbak, Får göra det till helgen med mina busar. Nu ska jag packa väskan för o5.3o går min flygtaxi och jag beger mig mot uppsla… får se om och hur mycket tid och ork jag kommer att ha att kika runt då jag är brorta… kram!

  3. Så mysigt !! Här har jag roat mig med att ”go bananas” med ljusslingor idag !
    ca 250 små lampor lyser nu upp vårt hem och för förbipasserare ute på gatan lär det vara ganska omöjligt att inte kika in på spektaklet 😉
    Ha en mysig kväll raring !
    Hit har stormen precis kommit så nu är det vår tur att hålla oss inne !!
    kramar

  4. oh min cult ljusstake har också julpimpats och den som ni har i gillestugan stod vi och tittade på nu i lördags för de var så fina! favoriten var den som var formad som en cirkel men där var de inte tomtar utan lucior på så vi struntade i den men jösses vad fina de var!

    hoppas ni stannade inne, det gjorde vi. blev inte ens en promenix till pizzerian 300m bort utan det blev soppa på en spik..
    kramar

  5. Så mysigt nu när man får ta fram adventsljusstakarna, jag har gjort klart vår i dag, blev lika som förra året enkelt och fint med vanlig mossa.
    Kramkram

Lämna en kommentar