Måndag

Ni är för söta med Era kommentarer! Tusen tack för allt stöd ni ger mig!

Nej det är verkligen inte roligt att bråka med sina barn (inte med någon överhuvudtaget) men samtidigt så är det ju bra att ventilera ibland. Tuva och jag är väldigt lika varandra och det är nog det som gör att vi så lätt ryker ihop hon och jag. Vi har samma humör och det går inte riktigt ihop ibland.

Hur som helst så när tårarna hade slutat rinna på oss båda igår gick vi ut och åkte pulka. Jag upptäckte att jag äger varken kläder eller skor för utelek under vintern så det var en kall och blöt mamma som kom in efter pulkaåkandet.

Se upp i backen!

Barnen hade i alla fall jätteroligt och det är ju huvudsaken.

Fina prinsen!

Älskade prinsessan!

På kalaset var det jättetrevligt. Lilla Milton förstod inte all uppståndelse med allt folk som kom och alla paket som han fick. Tuva och Elliot var dock glada för de fick hjälpa till att öppna paketen.

Nu kör vi igång med en ny vecka. Nu hoppas vi att vi får vara friska ett tag så att vi kan vara på alla aktiviteter och jobb samt dagis.

Önskar dig en fin dag!

Kram och KÄRLEK!

10 tankar på “Måndag

  1. Vilka mysiga bilder. Inte är det kul att bråka men ibland är det nog lite nödvändigt – huvudsaken är att man löser de’ – precis som ni gjorde! Kramar i mängder

  2. Jag och min son är precis likadana i humöret vi med, och när vi bråkar är det så stickor och strån ryker! Det har till och med varit gånger som min man fått dela på oss för att vi är totalt okonstruktiva och bara gapar och skriker på varandra. Det är dock mycket bättre nu när han är så stor.
    Hu och fy för att vara ute utan tillräckligt bra kläder! Bäst att du tar en sväng om Stadium, de har garanterat vinterkläder på rea nu 🙂 Jag köpte nya vinterbyxor förra året på rean. Lysande!

    KRAM

  3. Urjobbigt att bråka. Här är det samma sak – jag och W är för lika liksom.
    Hon vet exakt nu när hon är lite äldre vad och hur hon ska göra för att trycka på de punkter som gör mest ont.
    Inte medvetet tror jag utan omedvetet på hennes sätt för att hon är sådan precis som jag.
    Jag gråter ofta i tvättstugan eller bara går ut ställer mig i carporten bakom bilarna för att jag inte orkar vara inomhus just då. Oftast kommer ju M strax därefter och vill något och att få vara själv just då är nödvändigt så då får man väl fly dit det går….

    Skönt att bråket blåste över och att ni fick en trevlig stund på kalaset.
    Ha en fin måndag!
    Kram

  4. åhh jag kunde ju inte åka pulka nu för då hade jag aldrig kommit upp haha
    och ja, mina skidbyxor passar inte och inte vinterjackan heller så jag vet hur det känns hahahaaa

    tusen kramar kära du! ♥

  5. Det är likadant här..jag och Saga är grymt lika varandra & därför ryker vi också ihop titt som tätt. Ibland är det bara ”nödvändigt” att få ryka ihop, bara man reder ut allt igen:-)
    Mysigt med pulkåkning! Fast lite kläder få du nog inhandla, för fy & fasa för att frysa!
    Hoppas att du får en riktigt bra måndag nu.

    kram kram

  6. Inte alltid så lätt att hålla sams, jag känner samma sak med Oscar, vi är lika i humöret och det går heller inte alltid ihop, tur man blir vänner igen.
    Mysigt med pulkaåkning, jag äger heller inga riktiga ”pulkaåkningskläder”, det jag har är skoterkläder och skoterskor så jag är alltid klädd som om jag ska till nordpolen hihi Men det är så sällan jag använder vanliga täckbyxor så det känns liksom onödigt att köpa.
    Kramar

  7. usch ja.. vara osams med sina barn är inte roligt. Lo talar inte med mig än!!!

    men du måste klä dig ordentligt, annars ligger du sjuk snart.. 😦 och det vill vi ju inte, hihi.. KRAM

Lämna en kommentar